13. Hafta

ÖĞRENDİKLERİM:

1. Eğitim ve öğretimde ölçme ve değerlendirme konusunda bilgilerim tazelendi.

2. Öğretim materyallerinin değerlendirilmesi 

3. Öğretim materyalleri değerlendirme formlarını tanıdım.

4. Eğitim sisteminde değerlendirme, istenmedik ya da yetersiz olan ürünlerin neler olduğunu ve bunların kaynaklarını otaya çıkaran öğe olduğunu açıkçası yeni öğrendim. Bu şekilde yapıcı bir bakış açısıyla tanımlanması çok iyi. Ben daha önce değerlendirmeyi, istenmediğin ya da yetersizin kaynağını araştırmak, olarak tanımlamıyordum. 

5. Ölçme; belli bir nesnenin ya da nesnelerin belli bir özelliğe sahip olup olmadığının, sahipse sahip oluş derecesinin gözlenip gözlem sonuçlarının sayı ve sembollerle ifade edilmesidir. 

6. Değerlendirme, gözlem ya da nesnel ölçülerle elde edilen ölçme sonuçlarından, zihinsel yargılarla özel sonuçlar çıkarmaktır. 

7. Değerlendirmenin genel ve özel maçları.

8. Değerlendirme çeşitleri: Doğasına göre değerlendirme, yapısına göre değerlendirme, sınıf ortamında değerlendirme, sonuç yorumlamaya göre değerlendirme. 

9. Materyal değerlendirme ise süreci değerlendirme ve ürün değerlendirme şeklindedir. Bunlar, ne değerlendirileceğin, kimin değerlendireceği, ne zaman değerlendirileceği, değerlendirmenin amacı ve nasıl değerlendirileceği sorularına farklı olarak cevap verir. 

İLGİNÇ GELENLER:

1. Askerden gelenlerin askeriye vb hakkındaki düşünceleri üzerine konuşuyoruz ve önemsiyoruz ama okuldan çıkan öğrencilerin okul ve bizler hakkındaki tutumlarının da benzer olduğunu pek aklımıza getirmiyoruz. 

KATILDIKLARIM:

1. Ders süresi ya da kazanımlar konu her ne ise bir işin yapılması için gereken ne ise yapılan da o olmalı.

KATILMADIKLARIM:

Katılmadığım bir konu olmadı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dersi

 Bu çalışmalar İnönü Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim Tezsiz Y.L. B sınıfı Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dersi için yapılmıştır....